23.3.2023

Pekant logo

Lue lisää Oulun raskaan kaluston palveluistamme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pikayhteydenotto

  • Hidden

    Kiinnostaako yhteistyö? Täytä alla oleva lomake, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

  • Kiinnostaako yhteistyö? Täytä alla oleva lomake, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!
  • Haluan, että minuun otetaan yhteyttä toimipisteestä(Pakollinen)
  • Nimetön(Pakollinen)
  • Nimetön
  • JS Matkat Oy: Pekant palvelee avoimesti ja rehellisesti 

    JS Matkat Oy:llä on yhteensä 30 auton kalusto. Autoista kuusi ovat linja-autoja, ja loput ovat pikkubusseja pienempiä ryhmiä ja koulukyydityksiä varten. Kaikki 30 autoa ovat käytössä sopimusliikenteessä. Viikonloppuisin autot ovat tilausajokäytössä.

    Kasvavan yrityksen kalusto on tiiviisti tekemässä tehtäväänsä, ja bisneksen pyörittämisessä riittää tehtävää. Autojen huolto- ja korjauspalvelun on sujuttava helposti ilman päänvaivaa.

    – Olemme ulkoistaneet takuuhuoltoja lukuun ottamatta kaikki huollot ja korjaukset Pekantille. Koemme ratkaisun oikeaksi. Yksi puhelinsoitto riittää. Pekant hoitaa varaosat ja toimenpiteet autoihin, kertoo JS Matkat Oy:n Katja Huusko. 

    JS Matkat Oy:n tapana on tehdä huollot auton kilometrimäärien mukaan sekä talvea vasten ennakoivasti.

    – Meidän mielestämme autot pitää huoltaa ennen rikkoutumista. Kyse on asiakkaiden luottamuksen lunastamisesta JS Matkoja kohtaan. Ja näin äitinä ajattelen myös vastuuta, kun koulukyydityksissä ja viikonlopun pelireissuilla bussi on täynnä lapsia, Katja kertoo.

    Yrittäjältä yrittäjälle

    Pekant lupaa ajattelevansa asiakkaan etua ja auttavansa yrittäjiä heidän liiketoimintansa pyörittämisessä. Miten lupaukset eletään Pekantilla todeksi? 

    – Monella tapaa. Minulta esimerkiksi kysytään, ennen kuin itse ehdin asiaa ottaa esille, milloin tarvitsette auton takaisin. Äkkitarpeen kohdalla, kuten viimeksi jäähdytysnesteiden vuotaessa Pekantilta vastattiin, että tuo auto tänne. Kertaakaan ei ole nostettu käsiä pystyyn, Katja kiittää koko Pekantin kaartia. 

    Katja nostaa esille myös Pekantin pitkät aukioloajat, jotka antavat pelivaraa huoltojen ja korjausten ajoittamiselle yrityksen kannalta parhaaseen väliin. Ennakointi on kuitenkin kaikin puolin paras ratkaisu. 

    – Täsmäaikojen tilaamisesta esimerkkinä voin mainita koulubussien huollon. Kyyditysten välissä on 3–4 tunnin väli. Sovin huollon tuohon ajankohtaan, ja sovittu kellonaika myös pitää. Näin lapset ja nuoret pääsevät koulusta kotiin aikataulun mukaisesti. 

    – Kuvailisin Pekantin palvelua perheyrityksen rennoksi toiminnaksi. Ja tämä kuvaus koskee koko henkilökuntaa. 

    JS Matkat heittää kontrollipallon usein Pekantin suuntaan. Sovitun huolto-ohjelman yhteydessä vinkataan mekaanikolle, että hän voisi ammattilaisena tsekata huomaako hän mitään muuta huollettavaa, kuin mistä on sovittu. Viimeisimmän huollon yhteydessä mekaanikko oli pistänyt merkille jarrupalojen vaihtotarpeen. Soitto rasvamontun reunalta, uudet jarrupalat hyllystä autoon ja JS Matkat vältti ylimääräisen huoltokerran järjestämisen. 

    – Jos autossa ei ole akuuttia vaivaa, niin varaosat laitetaan ennakkoon tilaukseen, ja auto viedään Pekantille, kun meille sopii. Näin kävi esimerkiksi peruutuskameran toimimattomuuden kohdalla.

     

    Puhutaan korjauksen arvosta

    Milloin korjaus on kallista? Mitä korjaus sisältää? Miten pikku nippelin asentamiseen on mennyt noin kauan? Sisältyykö palvelu hintaan? 

    – Pekantilta esitetään ennakkoon korjaukselle eri hintaisia vaihtoehtoja, jos niitä on olemassa. Ja laskutus täsmää sovitun kanssa. Kertaakaan n.10 vuoden aikana ei ole tarvinnut ihmetellä mistä maksetaan, tai kuinka paljon ja miten joku risaus voi maksaa noin paljon. Laskussa eritellään tarkasti toimenpiteet ja tarvitut osat.  

    Samalla Katja ottaa takapakkia, ja kertoo ainoasta muistamastaan laskuepäselvyydestä. 

    – Meiltä oli auto renkaiden tasapainotuksessa. Hyväksyin ja maksoin laskun, mutta Pekantin huolto huomasikin asetettujen lisäpainojen määrän olevan laskussa väärin, ja laskuttaneensa pienen summan liikaa. Se hyvitettiin seuraavassa laskussa.  

    Auton huoltohistoriakoostekin toimitetaan Katjalle tarvittaessa. Raportista ilmenee minkä kilometrimäärän kohdalla ja milloin mikäkin toimenpide on tehty. 

    – Avoin ja rehellinen meininki yltää henkilöistä yritystoimintoihin saakka, summaa Katja Pekantin toimintatavan. 

    JS Matkat ja Katja Huusko arvottaa Pekant-yhteistyötä muutoinkin kuin konkreettisen korjaustyön suorittamisena. 

    – Hyvällä palvelulla on iso arvo. Rikkoutuneen auton seisonta-ajan minimoinnin voi muuttaa voitetuiksi euroiksikin, mutta luotto hommien hoitamiseen rehellisen avoimesti antaa myös mielenrauhaa keskittyä omiin arkitöihin.

    Missä Pekant voisi parantaa toimintaansa? Kysymys on Katja Huuskolle haastava. Ennakkoon kysymystä mietittyään, hän kertoo epäillen hieman itseäänkin: 

    – En keksi mitään moitteen sijaa. Pahoittelut. 

    No entäs jatkuuko yhteistyö Pekantin kanssa, ja suosittelisitko Pekantia muille? 

    Arvaatte vastauksen. Kyllä.